woensdag 10 februari 2016

Nat pak gehaald!

Gistermiddag waren de machinisten van Knoop mooi ogpeschoten! En het resultaat mag er zijn: een fraai gevarieerd rietveld met diepere slenkjes die in verbinding staan met het Zuidlaardermeer. Dat worden prachtige paai- en opgroeiplaatsen voor vis. En daarmee ontstaat ook weer een schitterend fourageergebied voor de roerdomp. Maar ook de otter zal dit wel kunnen waarderen. En wie weet, misschien ook nog wel een gek ralletje als het klein waterhoen of iets dergelijks, wie zal het zeggen. In al mijn enthousiasme was ik echter even wat minder voorzichtig en dat kwam me op een nat pak te staan. De slappe zode kon mij niet dragen en toen mijn naarstig naar steun zoekende laars in het 'luchtledige' trapte, zat ik tot mijn middel in het water... Hilarisch natuurlijk, maar als de gesmeerde bliksem de telefoon uit de broekzak gehaald om te kijken of die nog te redden was. Dat lijkt goed afgelopen te zijn. Vandaag gaan ze beginnen met het verwijderen van de eerste bosopslag. Ik ben benieuwd. Hieronder wat sfeerfoto's:






Wat ook mooi was om te zien, was de hoogte van het Veenmosrietland. Dat pakket Sphagnum is gewoon > 40 cm dik! Dat blijft toch een fascinerend plantje:


1 opmerking:

  1. Was op eens wel een hele kleine Michel achter in het veld. Mooie beelden van het project Michel. GROET ROBERT.

    BeantwoordenVerwijderen